Kävin siis tutustumassa paikalliseen Xtravaganza-keskukseen. Niitä on klubeja ja keskuksia, klubit ovat jonkun kuntosalin tai -keskuksen yhteydessä ja nämä keskukset ovat ihan itsekseen omana kokonaisuutena. Ensivaikutelma yhteydenottajasta oli jotenkin tympeä, minun piti kysyä useampaan otteeseen hänen nimeään ja mistä soittaa. Minuun otettiin myös uusiksi yhteyttä samasta keskuksesta, ehkä heillä on jonkinlainen skaba asiakkaista, en tiedä.

Paikka oli aika erikoinen, vastaanottotiski oli oven vieressä ja "kuntosali" samassa tilassa eli et pysty asioimaan mitenkään salaa. En tiedä onko siihen tarvettakaan mutta ehkä joskus haluaisi kysyä jotain sellaista, mikä ei ole tarkoitettu kaikkien korville. Kun menin ovesta sisään, joku poistuva tervehti minua iloisesti ja kaikki laitteissa ahkeroivat katsoivat uteliaasti, joten ilmapiiri vaikutti kyllä avoimelta ja positiiviselta. Väritys oli ihan kiva, pirtsakka vihreä, vaikken niin vihreästä pidäkään, osa huoneista oli kirkkaan oransseja. Ai niin, paikassa piti riisua kengät jo ulkopuolella pois ja tietty minulla oli ne aamulla kiireessä valitut rikkinäiset sukat jalassa :D

Minut vastaanottanut (se tympeä hlö), olisikohan nimikkeeltään terveyskonsultti, paljastui todella mukavaksi ja symppikseksi naiseksi. Hän haastatteli minua, kävimme läpi lähilaihdutushistoriaa, kerroin tästä Upea elämää -tavoitteesta, liikuntaharrastuksistani ja jumituksista. Minulle oli aika selvää, että ellei jotain katastrofaalisen inhottavaa paljastu, liityn jäseneksi saman tien. Näin teinkin. Olen nyt allekirjoittanut vuoden sopimuksen (kaak!). Ensi keskiviikkona on ensimmäinen virallinen tapaaminen tämän samaisen konsultin kanssa. Sain jo tasapainoharjoittelu-cd:n, jota kuunnellaan pitkin matkaa. Valitsin ohjelmaksi Intensiivin, joka tarkoittaa sitä, että aloitan pussiruualla, 3 kpl per päivä, ja jatkan max 10 viikkoa. Intensiivillä "tulet saavuttamaan tavoitepainosi nopeasti ja varmasti. Intensiivi-ohjelma on tarkoitettu sinulle, joka haluat panostaa aikasi ja energiasi nopeampaan painonpudotukseen ja sen jälkeiseen tasapainoon." Päädyimme tähän, koska kerroin jumituksesta ja siitä, että minulla on pelko, että usko loppuu, jollei kohta rupea tuloksia näkymään. Toisaalta hän ei kyllä kertonut muiden ohjelmien sopivuudesta minulle. Ehkä hän oli tismalleen samaa mieltä kanssani mutta ei vaan kertonut sitä minulle.

Tuolla intensiivillähän paino putoaa huimaa tahtia. Hän kyllä fiksusti kuunteli mun tarinan ja lupaili korkeintaan kilon viikkovauhtia aluksi. Samoin hän kyseli siitä, että kuinka tärkeää minulle on tavoitepainon saavuttaminen. Hän muotoili kysymyksen niin, että sain sen käsityksen, ettei minulla ehkä olekaan siihen kovin suuria mahdollisuuksia. Sanoinkin, ettei minulle jokin tietty painolukema ole niin tärkeä kuin se, että pääsen timmiin kuntoon. Kerroin myös, että olen nyt jo pienempää kokoa kuin 25 kiloa hoikempana eli kyllä liikunta on tehonnut. Vaan ei ne lihakset näin paljoa paina :) Seuraavalla tapaamisella on myös ensimmäinen punnitus ja katsotaan kehonkoostumus ym.

Muut asiakkaat: miehiä ja naisia oli molempia ja kaikki olivat hiukan pyöreitä ja keski-ikäisiä. Olen siis omieni joukossa. :)

Ensi keskiviikkona on siis ensimmäinen virallinen tapaaminen konsultin kanssa. Suunnittelin, että ostan ruuat viikoksi tuolla samalla reissulla ja aloitan seuraavana päivänä. Näin ollen ne vaikeimmat päivät eli kolmas ja neljäs päivä osuisivat viikonlopulle. En tosin tiedä, onko se yhtään helpompaa olla kotona mielitekojen kanssa kuin töissä. Seuraavalla viikolla alkavat ryhmätapaamiset ja tässä ryhmässä me kaikki olemme näitä Intensiivi-ohjelman mukaan laihduttavia, joten vertaistukea löytyy.