Olen tiputtanut koko kesän ja syksyn näitä paria kiloa pois ja aina ne tulevat takaisin. Kyllä tämä melkoista jojoilua on.

Edellisen postauksen kommentissa kyseltiin mun Kiloklubin kalorimääriä. Laskin mitä minun painoisen henkilön kalorimäärät olisivat normaalitasolla ja sain luvun 2850. Jotta laihtumista tapahtuisi, kalorivaje pitäisi olla 500-1000 kcal per päivä. Samassa lähteessä mainittiin, että yli 83 kiloisilla kaloreita tulee kuitenkin olla vähintään 1700.

Kiloklubin taulukko antaa seuraavat lukemat:

Ravinnosta saatu kcal 1800 (itse tehty tavoite, ohjelman antaa paljon korkeamman luvun)
Peruskulutus 2040 (jonka ohjelma laskee painon ja aktiivisuustason mukaan, laitoin tasoksi 2, koska teen toimistotyötä, 3:ssa olisi vaadittu myös liikunnallinen työ)

Viikon keskimäär. liikunta tällä viikolla 3385/7=484
Päivän energiavaje
724

Koska ohjelma haluaisi minun todellakin syövän noin 2200 kalorin edestä joka päivä, niin olisiko minun nyt syytä siirtyä siihen. Kaikki pallukat ovat vihreinä paitsi jos syön yhden vaniljarinkelin, joka vetää ne punaisiksi. Ehkä sekin viittaa siihen, että ruokaa on liian vähän, koska muutenhan rinkelin osuus ei olisi niin suuri. Pähkinöitä olen lisännyt ruokavalioon joka päivä.

Sitäkin olen miettinyt, että pitäisikö alkaa syömään lounaaksi jotain perunaa ja lihaa -tyyppistä ruokaa eli tuhdimpaa. Tällä hetkellä syön salaattia kanan tai tonnikalan kera niin päivällä kuin illallakin. Jotenkin vaan tykkään salaatista ja se pitää nälän ja mieliteot poissa.

Ideoita otetaan vastaan!!

Lisäys: minä joka en nuku kuin 4,5-5,5 tuntia per yö oli sitten arki tai pyhä, nukuin viime yönä 9 tuntia!!!!