Tänään olin töiden jälkeen pesemässä lisää mattoja ja kotimatkalla kyttäilin tien vierustoja, jotta voisin poimia lubiineja ja koiranputkia maljakkoon parvekkeelle. Olin lainannut vanhemmiltani jopa oksasakset helpottamaan leikkuuta. No, erään pysäkin kohdalla oli iso koiranputkipuska, joten kaarroin siihen. Samaan aikaan kauempaa lähti moottoripyöräpoliisi pillit päällä. Ohitseni ajoi nuori sälli ja luulin, että lähti hänen perään. Huomasin, etten saa koiranputkia käsin poikki ja kurkotin avonaisesta auton ikkunasta oksasaksia auton etupenkiltä. Kun käännyin takaisin ojaa kohden, huomasin, että moottoripyörä oli kaartanut autoni eteen ja minua lähestyy poliisi käsi kupeella tiedustellen, mikä tilanne täällä on menossa, että kaarroin aika nopeasti siihen pysäkille heidät nähdessäni. Minä olin aivan äimänä siinä oksasakset kourassa, että minä vaan poimin kukkia... Hän sitten kehotti minua puhaltamaan ja sanoi sitten, että minun käytökseni oli epäilyttävää ja heidän oli siksi tarkistettava se... Hauskinta tilanteessa oli se, että taustalla mun autossani kaikasi täysillä jokin virsi, kun tykkään kuunnella niitä automatkoilla. Ilmankos poliisi katsoi vähän hitaasti minua ja touhujani.... 

Kun sain kukat kerättyä ja lähdin jatkamaan matkaa, sama ratsiaporukka pysäytti minut uudelleen. Sanoin poliisille, että te kyllä puhallutitte minut jo äsken. Hän sanoi "ai niin, sä olit se tapaus..." ja viittoi jatkamaan...

Mun hämärät kukkaset: