Mikä on horoskooppimerkkisi? Lempivärisi? Lempivuodenaikasi? Oletko ilta- vai aamuihminen? Kahvi vai tee? Paras jouluherkku? Lempiliikuntalajisi? Onko sinulla lemmikkieläimiä? Asutko kerros- rivi- pari vai omakotitalossa?

Olen horoskoopiltani Leijona, syntynyt Lohikäärmeen vuonna ja nousevana merkkinä on Jousimies...

Lempivärini on, yllätys yllätys, sininen eri sävyissään, tummana, vaaleana ja sinivihertävänä.

Tykkään eniten syksystä, talvikin on mun mieleen muttei ole mitään inhokkeja. Kevätkin on kivaa aikaa ja toisaalta kesäkin. Kesä on kurjinta aikaa siinä mielessä, että pitäisi rasvata tai suojata iho tosi hyvin. Palan erittäin herkästi, samoin saan auringonpistoksen kovin helposti. Terasseilta pitää etsiä paikka, jossa on varmasti koko ajan auringonsuojassa. Festareille ja vastaaviin en voi mennä, koska minulla pitäisi olla auringonvarjo pään päällä koko ajan.

Ilta- vai aamuihminen? Jaaha, en mielestäni ole kumpikaan. Mutta toiset ihmiset nukkuvat tai lojuvat sängyssä puoleenpäivään. Minä en voi tehdä niin. Nousen mieluummin vapaapäivinäkin aikaisemmin aamulla. Joten ehkä olen sitten enemmän aamuihminen.

Kahvi vai tee? Vuosi takaperin olisin sanonut, että kahvi, vain ja ainoastaan. Nyt olen yrittänyt opetella juomaan teetäkin. Tavallinen liptontee yököttää vieläkin mutta pannussa haudutetut maustetut teet menevät jo hyvin. Työpaikalle olen vienyt neljä pussia, joilla saa hiukan vaihtelua työpaikan omien teepussien tarjontaan. Kotoa löytyy näemmä nyt seuraavat vaihtoehdot: Tiikerin päiväuni, China green, Rooibos veriappelsiini ja Laihduttajan paras ystävä -yrttitee. Aamuisin juon vain kahvia.

Jouluherkuista ei ole mitään erityistä suosikkia. Oikeastaan tykkään niistä kaikista perusjouluruuista ja ne kuuluvat ehdottomasti yhteen: kinkku (josta en välitä muulloin), lanttu- ja porkkanalaatikko, imelletty perunalaatikko, maksalaatikko, rosolli, joulutortut, taatelikakku, ja silloin kalapäivänä pitää olla paistettua seitä .

Lempiliikuntalajini on ehdottomasti kävely. Ja yhtä ehdottomasti ilman musiikkia. Sitä voi harrastaa koska vain missä vain, ei tarvitse erityisiä välineitä eikä seuraa. Tosin olen nyt huomannut, että mitä paremmat varusteet on sitä herkemmin tulee lähdettyä kävelylle.

Lemmikkieläimiä ei ole. Minulla on pieni pupu joskus. Hän oli älykkäämpi kuin moni ihminen. Aamuisin meillä oli kilpajuoksu hakemaan postiluukun alta lehteä. Se oli aina hänen aamunsa kohokohta. Välillä pupu pomppas metrin korkuuteen ja sitten juoksi korvat hulmuten eteisen ovelle ja oli aina yhtä rehvakkaan näköinen, kun "voitti" kilpajuoksun. Iltaisin piti aina nukkua niin, että hän pääsi kaivautumaan mun vasemmalle puolelle peiton alle ja tekemään pesää sinne, niitä kaninkarvoja sitten piisasi... Koira olisi kiva mutta hankin sellaisen vasta sitten, kun asun omakotitalossa ja voin olla päivät pitkät kotona.

Asun kerrostalossa, tällaisessa vanhassa kivitalossa. Asunto on mukavan viileä kesät talvet. Villasukat ja termopeitto oli käytössä viime kesänäkin.