Ei ole kovin lohdullista katsoa meikäläisen Painonpudotus-taulukkoa, kun paino ei oikeasti ole tippunut kevään jälkeen yhtään. Jo silloin olin tässä samassa -15 kilossa. Mutta toisaalta: en ole koskaan ennen saanut tiputettua viittätoista kiloa niin, että ne myös pysyisivät pois eli oppimista on tapahtunut. Joulun aikaan huomasin, että sitä tulee vähemmästä täyteen kuin ennen ja yllätys yllätys, vihdoin meni aivoista viesti ruokaa suuhun työntäville käsille, että nyt voi lopettaa. Siinä viestiyhteydessä on ollut minulla aina katkoksia.

Muutin Painonpudotus-otsikon Painon muutoksiksi, kuvaa enemmän nykytilannetta. Unelmatilahan tämä olisi, jos olisin lähempänä ihannepainoa. Olen alkanut punnitsemaan painoni joka aamu ja huomaan, että pikkasen suuremman syömisen  ja painonnousun jälkeen paino hakeutuu aina samoihin lukemiin ilman sen kummempia töitä.

Toinen ongelma, mikä minulla on ollut vuosia, on nesteiden imeytymishäiriö. Eli jos juon litran vettä, se jotenkin lurahtaa elimistön läpi niin, että vessassa istumista riittää. Toisaalta taas moni muu juoma jää hölskymään vatsaan mikä saa varsinkin juhlissa aikaan sen, että olen aivan sairas jo vähänkin syömisen jälkeen, jos samaan aikaan olen juonut jotain vähän runsaammin. Ja lenkillä ollessa jokainen tietää mitä tapahtuu, kun nesteet eivät imeydy. Sille ei kai voi mitään. Jos joku tietää mitä tehdä, voi, kertokaa se minulle.

On kiva lueskella nyt muiden tekstejä. Itsensä tsemppausta on menossa monella rintamalla :)