Joskus viime vuonna siivosin kaappeja ja laitoin syrjään säkillisen vaatteita. Arvioin, että ne olisivat sopivia, kun olen laihtunut 20 kiloa. Tänään hain säkin kellarista ja kokeilin vaatteet. Paitapuseroita oli useampi sopiva, pari siirsin heti pyykkikoppaan. Myös parit housut olivat sopivat mutta suurin osa vaatteista oli nimenomaan kesävaatetta ja jätin ne vielä säkkiin. Aika hyvin olin arvioinnut sen sopivuuden 20 kg:n jälkeen, todennäköisesti toukokuun alussa viimeistään saisin koon puolesta siirrettyä ne käyttöön. Suurin osa vaatteista oli kirpputoreilta ym. ostettuja, joten odotan innolla, että saan "uusia" vaatteita käyttöön.

Mukana oli myös yksi tosi vanha oma vaate. Vuonna 1985 olin pikkujouluissa pukeutuneena viimesen päälle. Minulla oli mustat piikkikorkoiset kengät, joilla oli hirveä kävellä talviliukkailla, mustat kimalteiset haaremihousut ja toppi samaa kangasta sekä vaalean lilan värinen jakku, jossa oli mustia/valkoisia kukkia. Viimesen päälle pikkujouluasu. Paikan päällä huomaisin olevani tosi ylipukeutunut. Muilla naisilla oli trikoomekkoja, muistatteko ne 80-luvun collegekankaiset kokomekot tai pusero ja puolihame... No, joka tapauksessa löysin tuon jakun ja se oli nyt minulle aivan sopiva. Elikkä olen samankokoinen nyt kuin noin 65-kiloisena. Hassua. Tuo pikkujouluasu oli muuten äitini tekemä, ne haaremihousutkin löytyvät jostain. Ehkä joskus voin 80-luvun discoon ne laittaa...

Vaatepenkominen alkoi siitä, kun tarvitsen ehkä täksi illaksi keikalle asun. Löysin täysin uuden roiskeläppämittaisen skottiruutuisen hameen, joka mahtuu ensimmäisen kerran päälle. Mennee hyvin legginsien ja saappaiden kanssa. Samalla huomasin, että minulla on aivan älyttömästi kesävaatteita, en muistanut kaikkia ollenkaan. Kuinkahan paljon niistä on ensi kesänä enää sellaisia, että viittii päällensä laittaa. Laitan kuvia niin tuosta skottiruutuhameesta kuin llilasta jakusta heti kun saan ne päälleni ja jonkun ottamaan kuvan.