Sivulaatikon tuloksista huolimatta viikonloppu on ollut mukava. Eilen vietimme maalla talkoita. Päivä kului perunan istutuksessa, mansikkamaan siivouksessa ja puiden kärräämisessä puuvajaan. Sekä myös äitin ruokaa nautiskellen ja veljen nimipäiväkahveja juoden. Muuten, noissa minun liikuntamerkinnöissäni lukee LEPOPÄIVÄ silloin, kun en harrasta hikiliikuntaa. Suurin osa niistä päivistä on sellaisia, jolloin olen töissä rampannut koko päivän eestaas tai olen tehnyt suursiivouksen tai kuten eilen, tehnyt ihan jotain rankempaa. Todellisia lepopäiviä :)

Tänään kävin katsastamassa parit kirpputorit. Muistatteko 80-luvulta ne kirkuvan siniset toppatakit ja kaulaliinat, joita myytiin Ragazzi-merkillä. Minä olen koko kevään manannut, kun en omista kevättakkia. En myöskään millään viitsisi maksaa jotain 150-200 euroa, jos takki on sitten käyttökelpoinen vain tämän kevään. Löysin kirpputorilta turkoosin sinisen kevätpoplarin, TOSI HIENON! Näyttää erittäin vähän käytetyltä (miksiköhän? :D), ja maksoi hulppeat kahdeksan euroa. Sitten toiselta löysin myös vähän samanmallisen kevättakin, väri on ehkä sammaleenvihreän ja sellaisen kevätmetsän vihreän välistä. Minulle punatukkaisena molemmat sopivat tosi hyvin. Nyt minulla on 11 eurolla kaksi kevättakkia, toinen oli muuten kokoa 38 ja toinen 40. En mä nyt kyllä ihan niin pieni ole. Otan jossain välissä kuvat takeista, ainakin ite tykkään ihan hirveästi. Turkoosi takki kaipaa vain valkoisen kaulaliinan, jossa mustia mollia ja liituraitahousut ja saapikkaat.... :)

No, muita hyviä ostoksia tarttui halvalla mukaan. 70-luvulla minulla oli sellainen kirkkaan sininen paitamekko, joka näytti varmaan siivousmekolta mutta äiti sai sen valmiiksi hirvipeijaisiin ja olin mielestäni tosi tyylikäs. Nyt nämä paitamekot ovat kuulemma tulossa taas muotiin, löysin harmaan liituraitaisen. Se ja valkoiset housut töihin... Hmmm...

Joskus oli muotia kaksiväriset mekot, alaosa musta ja yläosa ruudullinen, sellaisenkin löysin ja niin siistin, että menee töissä villatakin kanssa. Ja melkein paras ostos, ainakin turkoosin takin jälkeen hyvä kakkonen, mustat ulkoilucaprit, just eikä melkein mun kokoa. Testasin ne jo tänään pitkällä lenkillä. Ovat vuorellisina tarpeeksi lämpimät tällaisina päivinä mutta tulee kevään ja kesän tuntu, kun ovat vajaamittaiset. Tosi kivat.