Kaiken kiireen ja sairastamisen keskellä on näemmä kulunut jo vuosi tämän urakan ja elämänmuutoksen aloittamisesta.

Mitä olen saanut aikaiseksi: 

  •  Paino -13,5 kg
  • Käsivarsi -6 cm
  • Vyötärö -16 cm
  • Lantio -18 cm
  • Reisi -13 cm
  • Pohje -8 cm

...elikkä jos raajat lasketaan vielä erikseen yhteen  niin -88 cm on kadotettu, toivottavasti ikuisiksi ajoiksi. Paino ei nyt laske mutta tiedän siihen syynkin ja kun saan nuo syömiset taas kohdalleen niin muutosta alkaa tapahtua.

Liikuntamuutoksista olen täällä jo kertonut.

Ajatusmaailma on ehkä eniten kokenut muutoksia. Jostain lehdestä luin, ettei saisi puhua elämänmuutoksesta tms., koska se luo ihmiselle liian suuret paineet. Olen eri mieltä. Jos ylipainoa on reilusti, eivät ne kilot katoa jollain patrikporgihymistelyllä, että saa syödä mitä vaan ja kun on iloinen niin kappas ihminen laihtuu. Ei se vaan mene niin. Kyllä suurimmalla osalla tarvitsee tehdä muutos koko elämään, syömiseen, liikkumiseen, ajatusmaailmaan, kaikkeen. Kyllä se minun mielestä on sitten jo elämänmuutos.

Joka tapauksessa, ennenkaikkea minulla on sellainen olo, että pystyn itse hallitsemaan olotilaani ja tekemään valintoja, välillä hyviä ja välillä huonompia. Kuitenkin teen sen valinnan itse ja tietoisesti, se on kaikkein tärkeintä.

Toivon teille kaikille oikein ihanaa uutta vuotta 2012, askel askeleelta kohti tavoitteita!