Olen aina ihmetellyt ihmisiä, jotka juosta holkottavat pitkin kyliä. Mitä järkeä siinä on? Hiki roiskuu metrien päähän ja näyttävätkin niin tyhmiltä. Tänään olin illansuussa pitkällä kävelylenkillä ja loppumatkasta sain päähäni yhtäkkiä juosta. Huomasinpa muutaman asian. Ensinnäkin tukevat talvilenkkarit eivät sovellu juoksemiseen, jalat painoivat aivan älyttömästi. Toisekseen kumimaiset sateenkestävät tuulipuvunhousut ovat aivan liian hengittämättömät. Urheilukerrasto ja fleecetakki olivat liikaa, hiki todellakin lensi. MUTTA: ymmärsin sen puolen kilometrin matkalla, että juokseminen on hauskaa!!

Nyt siis alkaa varustelu siihen harrastukseen. Kengät näemmä ovat tosi tärkeät. Pitää vaihtaa kesälenkkareihin nyt ensin ja kokeilla miltä juokseminen tuntuu niillä. Juoksuvaatetus on oltava tosi kevyt. Ostin talvella jo juoksupaidan mutta se on nyt juoksutunika, kun on niin väljä :)

Elikkä minä otan nyt vastaan neuvoja. Juoksukokemus on siis se kammo Naisten kymppi, jonka juoksin alusta loppuun asti vuonna yks ja kaks enkä pariin päivään päässyt edes sängystä ylös + toi viisi sataa metriä tänään. Ylipainoa on hirveästi ja kuntotaso näkyy noista sivupalkeista, siinä ne tekemiset melkein on, elikkä rapakuntoinen oon. Miten kannattaa aloittaa?

Että piti tämäkin päivä vielä nähdä, että MINÄ juoksen!!...